יש להקדים ולומר, אין למהר בבואנו לבחור מרכזיות תקשורת. יש לוודא שההצעות הפוטנציאליות מעניקות את המענה החסכוני, היעיל והטוב ביותר עבור העסק שלנו. בטרם אנשי המכירות של מרכזיות טלפוניות מגיעים אלינו, כדאי להכין רשימה מפורטת, תוך התייעצות עם מומחה תקשורת בנושא מרכזיות, כדי לאפיין את הצרכים הרלבנטיים של העסק. ראוי לבדוק האם המרכזייה תומכת בפרוטוקול SIP ובהתחברות לרשות הטלפונית הציבורית (PSTN). יש לשאול גם כמה סניפים או אתרים נדרשים לחיבור בין שני הפרוטוקולים הללו.
שאלות חשובות שיש לשאול
כמה קווי חוץ נדרשים? ראוי לבחור מרכזיות התומכות בקו היוצא לכל שלוש שלוחות פנימיות. בחיבור של למעלה מ – 15 שלוחות, כדאי להתקין קו דיגיטלי (PRI), או אף עורק SIP. יש להבין האם יש צורך ברצף, מספרי אשר יאפשר חיוג ישיר פנימי, אל שלוחות הארגון. בנוגע לשלוחה חכמה: מקובל בימינו להציב טלפונים חכמים בעמדות כגון – עמדות קבלה ומזכירות, חדרי ישיבות – ונקודות מרכזיות נוספות. טלפונים חכמים אלו יסמנו אילו קווים תפוסים או פנויים, יאפשרו ביצוע של שיחות ועידה ועוד.
עוד על אפיון המרכזייה הנדרשת
ניתן להפוך את הטלפון הנייד שלכם לשלוחה ממשית של מרכזייה, וליהנות כך מחסכון משמעותי למדי בעלויות התקשורת הסלולארית שלכם. עושים זאת על ידי תוכנה מתאימה על כל מחשב, או על דגמים מתקדמים של טלפונים סלולאריים כאלה ואחרים אשר קיימים היום בשוק. בדקו האם יש לכם צורך בתפריט של ניתוב קולי במספר הראשי של המרכזייה. ישנן מרכזיות כאלה אשר מאפשרות שרות מסרים מאוחדים, לטובת קבלת פקסים ודואר אלקטרוני ישירות לתיבת המייל בצורה הנוחה ביותר שיש.
משתלם לטווח הארוך
ישנן שאלות ועניינים נוספים אותם כדאי לברר בטרם מזמנים אנשי מכירות שונים. במידה ששלב אפיון הצרכים עבר בהצלחה, הרי שכעת תוכלו לבקש הצעות מחיר מן הספקים השונים על מנת להגיע בסופו של דבר להצעה המתאימה ביותר. כדאי לכם להתחשב בעובדה, שעלות מרכזיות איכותיות, מהווה אחוז נמוך יחסית מסך הוצאות התקשורת אשר אתם עתידים להוציא בשנים שאחר כך.