טונרים – הוצאה חודשית משמעותית בכל משרד
משרד ממוצא מוציא הרבה מאוד כסף כל חודש דווקא על טונרים. אסור לזלזל בהוצאות קטנות כאלה – בעיקר משום שחוסר בטונר יכול ליצור מצב מאוד בעייתי במשרד, שבו יש לבצע הדפסות או צילומים והעבודה מתעכבת דווקא בגלל טונר. מצד שני, אין ספק שמחירם היחסי של טונרים ביחס לשאר הציוד המשרדי הוא אכן מחיר גבוה למדי. אז מה אפשר לעשות? בתור התחלה – ניתן הסבר קצר על הרכבו של הטונר ועל השימוש בו בעבר ובהווה.
קצת על ההיסטוריה ועל ההרכב של טונרים
טונר הוא למעשה אבקה העשויה תערובת של תחמוצת ברזל ופולימר מלאכותי. עבודתו של הטונר במדפסת לייזר ובמכונת הצילום מבוסס על החום של הלייזר, שממיס את האבקה וצורב אותה על נייר הצילום במבנה שנשלח להדפסה או לצילום. הגלגולים הישנים יותר של הטונר היו מורכבים מפחמן, תחמוצת ברזל וסוכר – תערובת מלכלכת ופחות יעילה, שהייתה מגיעה בבקבוקונים אותם היינו שופכים לתוך מכונות ההדפסה. כיום – טונרים למשרד מגיעים במכלים ייעודיים שלהם מקום מתאים במדפסת – ועדיין הם עולה לא מעט כסף.
כיצד ניתן לחסוך בעלויות טונרים חודשיות
העלות של טונרים יכולה להצטמצם כל חודש – אם נרכוש אותם מהמקום המתאים ונעשה זאת בחכמה. ראשית, בשביל לצמצם בעלות הטונר יש למסד שגרה של רכישת טונר במשרד, כך לא תרכשו זאת באקראי רק לאחר שהטונר ייגמר. בדקו היטב ברשת על המחירים הזולים ביותר – ומומלץ בשלב זה לרכוש במרוכז כמות גדולה יחסית שתישאר לזמן רב יותר ותצדיק את ההזמנה. הדבר ממנו צריך להימנע הוא טונר לא מקורי – המדפסת שלכם מתאימה לסוג מסוים של טונר, והכנסה אליה של טונר לא מקורי מבטלת את האחריות עליה ויכולה לגרום לבעיות טכניות שלא יהיה לכם איך לטפל בהן.