עסקי זכיינות הם סוג של עסקים אשר כבר עובדים בהצלחה יתרה מזה מאה שנה. זכיינות יש בתחומי מסחר רבים כאלה ואחרים, לרבות תחום ההלבשה וההנעלה, תחום התרבות והבידור, תחום האוכל, תחום מוצרי החשמל, מוצרי טיפוח ויופי, תחום הבריאות, בתי מרקחת, צעצועים, ספרים וכיוצא בזה. כניסה לעסק זכיינות איננה כניסה רגילה לעולם העסקים מפני שהיא מאפשרת לבעל הזכיון להשתמש בכל הקשור עם חברת האם על מנת להצליח. כדי להצליח בעסק זכיינות צריך לבדוק את החברה המעניקה את הזיכיון ואת הכדאיות הכלכלית, ואת מוכנותכם לעבוד תחת מרות של חברת אם בעלת נוהלי עבודה קפדניים ומחייבים באופן מיוחד.
יכולת ניהול ואופי בהקמת בית עסק זכיינות
עסק זכיינות מכיל יתרונות רבים אשר קורצים לרבים. רבים מאלה אשר מעוניינים להיות עצמאיים רואים בהזדמנות להיות חלק מרשת של זכיינים ערובה להצלחה כמעט מיידית, והדבר יכול להיות נכון בכמה תנאים. על אדם אשר מבקש את הזיכיון להיות בעל יכולת ניהול טובה בתחום אשר בו עוסקת החברה, ועליו להיות בעל אופי נוח אשר יאפשר לו לעבוד תחת נוהלי עבודה קבועים מראש ויכולת תמרון קטנה מאד בכל הקשור לניהול והפעלת העסק.
בחירת בית עסק של זכיינות
גם לבחירת תחום העיסוק של זכיינות חשיבות רבה מבחינת אותו אדם אשר מעוניין להיכנס לכך. אדם המשולל כל נסיון בעסקי המזון ימצא את עצמו במצב לא נוח בכל הקשור בניהול עסק שכזה, למרות יכולותיו הניהוליות שהוא בטוח בהן. אדם אדם אשר עסק בתחום הביגוד עדיף שימצא לו עסק זכיינות אשר מטבע הדברים קשור לתחום ולא בתחום כל שהוא אשר אין לא מושג בו כלל וכלל.
בחירת העסק צריכה להיעשות לא רק בהתאם לכישורים ולנסיון של זה אשר מעוניין בזכיינות, אלא גם בפוטנציאל הספציפי של אותו בית העסק בו מדובר, מיקום העסק ופוטנציאל הלקוחות שבמקום. יש להקפיד לקבל בלעדיות באיזור הנתון, ולא ליצור תחרות אשר תפגע בכם, ובסניפים הנוספים של אותה החברה אשר מתחרים על אותה קבוצה של אוכלוסייה.