מרכזיות חכמות אלו מערכות תקשורת פנים ארגוניות אשר מחברות בין כל עמדות הטלפונים שבארגון או במקום העבודה. המערכות קולטות אל מקום מרוכז את כל השיחות הנכנסות ומנתבות אותן ליעד הנדרש בהתאם לצרכי המתקשרים. מרכזיות חכמות משמשות למרכזי שירות לקוחות, בנקים וגם עסקים בעלי מספר שלוחות או עמדות עבודה.
למידע נוסף לגבי מרכזיות חכמות לחץ כאן.
יתרונות המרכזיות
עם מרכזיות חכמות אין שיחות שלא נענו או עמדות תפוסות. המרכזיות דואגות לנתב את כל השיחות ליעד המבוקש ובמקביל הן מזהות עמדות תפוסות ויכולות להעביר את השיחה לעמדה שנקבעה כמו עמדה כללית או עמדה אחרת המתאימה למתקשר. היכולת להעביר שיחות ולנתבן זהו היתרון אשר הכי מזוהה עם המרכזיות, אך מרכזיות חכמות יכולות גם לשמש עבור הקלטת שיחות ולתת לארגון שירותים נוספים בהתאם לדרישותיו.
תכנון נכון של מרכזיה
לכל ארגון ועסק יש צרכים שונים וכך גם אופי וצרכי המתקשרים שונה. היתרון של המרכזיות מתבטא בפועל בתכנון נכון. כיוון המרכזיות כשמן כן הן, מרכזיות חכמות וניתן לתכנן אותן כך שהארגון והמתקשרים יקבלו את השירות הטוב ביותר. כך, המתקשרים לא יחכו זמן רב על הקו ובעת עומס יוכלו לעבור לשיחה אשר אוספת הודעות ובזכות תקשורת טובה הם יקבלו מענה מייד לאחר שהעמדה תתפנה. כמובן, תכנון נכון אשר כולל הקלטת שיחות, יכול להיות שימושי מאד לארגונים אשר חרטו על דגלם לשפר באופן תמידי את השירות הניתן.
בשביל הארגון והלקוחות
מרכזיה נועדה לשמש את הארגון ואת המתקשרים כאחד ולכן כל מרכזיה שכזו מתוכננת ומותקנת כך שתתאים לצרכים ולעמדות השונות הנמצאות בארגון. המטרה של המרכזיה היא להקל על מתן שירות איכותי ללקוחות וגם לשמש את הארגון עצמו לצורך שיפור מתמיד ומתן מענה אידיאלי לאורך כל הדרך.